Een dertiende Bijenkorf filiaal: de webshop!

Het Ecommerce team van de Bijenkorf in 2009.

De aankondiging van het programma Service First op 15 juli 2009.

Ten gevolge van de kredietcrisis in 2008 moesten er nodige maatregelen worden genomen om de dreigende omzetverlaging op te vangen en de kostenbeheersing in de filialen veilig te stellen. Ten behoeve van de omzet werd in het voorjaar de actie De Maffe Marathon en een programma Service Eerst, om daarmee de klanttevredenheid te verhogen en de omzet te versterken.

Maar het grootste effect dankte de organisatie aan de omzet via de webwinkel. De site werd vernieuwd en de systemen werden zodanig aangepast dat de voorraad efficiƫnt gebruikt kon worden en de bezorging aan de klant goed verwerkt konden worden, evenals de retouren. In 2010 werden ook de social media ingezet om het directe contact met de vaste klanten te versterken.

In 2010 werden ook de social media ingezet om het directe contact met de vaste klanten te versterken.

Facebookuiting, april 2011

Facebookuiting "Leve de lente" in het voorjaar van 2018.