Verdere groei

Folder speciaal gemaakt voor de nieuwe afdelingen bij het 100-jarig bestaan in 1970.

In 1970 is de herenmode in de Bijenkorf nog als een kleine afdeling op de parterre samengebracht: geen confectie, alleen shirts, gebreid, onder- en nachtmode en accessoires. Lange tijd was er dan ook maar één inkoper: de heer Tellekamp.


De Bijenkorf wilde graag de jongeren meer aan zich binden en de storewide actie Upperground was hier de eerste vertaling van. In 1968 werden er, ter voorbereiding op het honderdjarig bestaan, twee jongerenafdelingen opgezet: Teenclub voor meisjes en Number One voor jongens. De herenmode besloeg toen ongeveer 600 m2 op de parterre, waarvan zo'n 125 m2 bestemd was voor Number One. Het assortiment werd langzamerhand uitgebreid, onder meer met een indrukwekkende collectie truien, waaraan ook bekende merken werden toegevoegd.


In 1968 werden er, ter voorbereiding op het honderdjarig bestaan, twee jongerenafdelingen opgezet: Teenclub voor meisjes en Number One voor jongens.

Op de shirtafdeling verschenen merken als Arrow en het meest modieuze merk Trenco, en ook het stropdassenassortiment werd flink uitgebreid. Confectie bleef nog beperkt, ondergoed daarentegen was met een aantal toonaangevende merken uitzonderlijk goed vertegenwoordigd, wat ook gold voor de sokkenafdeling.


In de loop der jaren groeide het aandeel confectie van de herenmode en werd er met groot succes geadverteerd met prijsvoordeel, naar een idee van Tommy Littaur. Ook werd er een Budgetshop ingericht voor sweatshirts, T-shirts en polo`s.