Eigen merken in de hoofdrol

Pagina in Bij magazine, april 2000.

In 1984, toen de economie in Nederland weer aantrok, achtte Ido Menko het tijd de eigen merken te verstevigen. Attentions werd een trendy merk voor jongeren vanaf twintig jaar. Proloog werd een tweede jongerenmerk, voor meisjes die net de kinderleeftijd waren ontgroeid. Carrièredames konden kiezen uit de merken Greenhills, comfortabele mode met landelijke en sportieve elementen, en het in 1994 gelanceerd Scenario ( het stadszusje van Greenhills). Voor vrouwen die de voorkeur gaven aan een meer formele, klassieke outfit, verscheen Julien Le Roy ten tonele, het eigen kwaliteitsmerk dat al in de accessoires bekend was geworden.


De eigen merken van de dames waren Greenhills, Scenrario, Julien Le Roy, B'Way, Alveare, Attention en Proloog.

Pagina's in Bij magazine met eigen merk Scenario in september 2002

Dan moest er nog een oplossing komen voor de losse items, zoals T-shirts, blouses en trico, voor zowel mannen als vrouwen. Daarvoor werd de naam Bijenkorf Collection in het leven geroepen.

Onder de naam Bijenkorf Basics bracht de Bijenkorf in 1993 zo'n tweehonderd basisartikelen op de markt. Onmisbare delen van de damesgarderobe, waaraan aan aantal modische details was toegevoegd.