Ontwikkeling van de damesmode

Eerste mode-catalogus in 1962.

Langzamerhand begon de damesmode binnen de Bijenkorf volwassen te worden. Op 22 maart 1962 verscheen er voor het eerst een kleine damesmodecatalogus onder de titel Mode Revue 1962, waarin de nieuwste japonnen werden getoond. Maar hoe informatief ook dankzij het grote aantal foto's, de impact was nog niet te vergelijken met de populariteit van de stoffen, en de manufacturenafdeling van mejuffrouw Aalders, waar de katoenen stoffen voor kinder- en nachtkleding gretig aftrek vonden.


Op 22 maart 1962 verscheen er voor het eerst een kleine damesmodecatalogus onder de titel Mode Revue 1962.

In 1969 werd in de damesmode als inkoopleider Ben Tiggelovend aangesteld. Hij was gepokt en gemazeld in een bekende inkoopcombinatie en bracht een groot netwerk aan bekende productiebedrijven en merken uit binnen- en buitenland mee. Dankzij hem verschenen ook de eerste merkenshops, zoals Alexon, en in het jubileumjaar 1970 startte de Teenclub voor jonge meiden en de Number One voor jongens.

In Bijblad (de tijdelijke opvolger van het personeelsblad BijenKorf) van juli 1983 schreef de schrijfster (een studente) van het Bovenste beste boek: “Ik ben een echte Bijenkorf-maniak. Jullie advertenties heb ik altijd zo goed gevonden: ze hebben een lange geschiedenis en een heel eigen stijl. Ik kom veel en graag in de Bijenkorf, het enige grote bedrijf met een eigen stijl en allure. Je ondergaat er iets, als je er binnenkomt. Het is een van de weinige zaken waar je je als gewoon mens erg chique voelt.”


Eerste mode-catalogus in 1962.

Eerste mode-catalogus in 1962.