Number One

Pagina in Bij journaal van september 1979.

Pagina in Bij journaal van september 1981.

Dat de jeugd een trendsettende rol vervulde in de herenmode werd ook door de Bijenkorf onderschreven. De jongeren lieten zich in hun smaak leiden door de trends in het maatschappelijk leven. Soms was dat een gentleman look en dan weer de navy style. Ook de merken speelde een belangrijke rol. Merken als Levi’s, Wrangler en Lois waren onmisbaar. Aan de artikelen moest een ruig imago hangen. Zo herinnert voormalig inkoper Herman Koningen zich: “Alles was goed als er maar een natuurlijk, wat ruig imago aan de kleding zat. In Nepal had ik shirts gekocht van naturel katoen, dus met pitjes. Helaas kon onze agent die stof niet krijgen: India had de grens dicht gegooid. Er was wel katoen zonder pitjes”. Toen heeft hij de stof op een binnenplaats neergelegd en bespikkeld met thee die hij door een zeefje goot. Groot effect, en geen enkele klacht van de klanten gekregen .''