E-commerce
De E-commerce pagina in Bij magazine oktober 2000.
Op 25 oktober 2000 lanceerde de Bijenkorf zijn e-commerce site en kon het publiek ook per internet aankopen doen. De projectgroep van de Bijenkorf was door Cap Gemini Ernst & Young bijgestaan om de lancering mogelijk te maken. Hoogtepunt van de voorbereiding was de samenstelling van de webcollectie. De site leverde niet alleen veel publiciteit op, maar ook een record aantal bezoekers: de eerste vijf maanden werd de nieuwe site maar liefst door een half miljoen mensen bezocht. Toch vond de Bijenkorfdirectie dat de site nog aantrekkelijker en beter vindbaar moest worden. Evenementen en acties verdienden een prominentere plaats op de homepage, zodat deze ook het bezoek aan de winkels intensiever zou worden. ollis pretium. Integer tincidunt.
Op 25 oktober 2000 lanceerde de Bijenkorf zijn e-commerce site en kon het publiek ook per internet aankopen doen.
De vormgeving werd compleet veranderd en het aantal artikelen op internet aangeboden verveelvoudigd, waardoor de webwinkel echt een achtste filiaal begon te worden. Uiteraard werden ook de vaste klanten op de hoogte gesteld van de mogelijkheden om per computer te bestellen; zo konden zij via de site bijvoorbeeld een goedkope editie van de boeken top-100 aanschaffen. Het gewijzigde ontwerp van de website leverde meteen succes op. Ook op Vendex-KBB niveau werd er een website in het leven geroepen; daar waren de verschillende werkmaatschappijen op te vinden, compleet met alle vacatures.
In oktober 2001 stond de site van de Bijenkorf volledig in het teken van de Drie Dwaze Dagen. Omdat veilingen op internet heel populair waren, besloot de Bijenkorf de DDD -artikelen via de site te veilen. Met succes. En in december 2001 werd de Kookshop digitaal in het zonnetje gezet via het programma van Born2Cook door chefkok Jay, die op de televisie een veelbekeken kookprogramma presenteerde.