13/29
Powered by Foleon

Create the content your audience craves.

Find out more
  • Pages
  • Editions
01 Opening foto
02 Index
03 Feesten in de Bijenkorf
04 Eldorado
05 Knutselen en schilderen
06 Nieuwe records
07 Verbluffende etalages
08 Sint in de lunchroom
09 Bekende Nederlanders
10 Het Sint Nicolaas-ABC
11 Hofleverancier van Sint Nicolaas
12 Zaakwaarnemers van de sint
13 Ontwikkelingen op de speelgoedafdeling
14 Lastige keuzes
15 De beroemde klimpieten
16 Pieten terug van weg geweest
17 Discussie rondom Zwarte Piet
18 Pakjesavond
19 Feestelijke Finale
20 De culinaire traditie
21 De gedekte tafel
22 Van Sint naar Kerst
23 I am dreaming of
24 Zes pijlers
25 Op weg naar een nieuw millennium
26 Het keerpunt
27 Veranderingen
28 Turn on the lights
29 Nawoord

Ontwikkelingen op de speelgoedafdeling

Bij journaal, september 1988.

In het personeelsblad BijenKorf van september 1986 werd voor het eerst weer uitvoerig stil gestaan bij de ontwikkelingen op speelgoedgebied. Tijdens de invoering van de Strategische Heroriëntatieplannen in 1981 en 1982 had die afdeling, ondanks een teleurstellende resultaatbijdrage, toch weer een goede plaats verworven binnen de divisie Vrije Tijd. Speelgoed werd in de Amsterdamse korf gehuisvest op zo'n 356 m2 op de tweede etage, tussen de tuinafdeling en het servicecentrum. Een gunstige bijkomstigheid was dat de afdeling tijdens de Sinterklaasperiode vergroot kon worden, omdat de tuinafdeling dan plaats maakte voor de glitter en glans van kerst.

In 1988 doet Bob de Beer zijn intrede in de Bijenkorf en in 1986 de autosalon.

De inkoper was het hele jaar bezig met de voorbereidingen voor de grote verkoop in Sinterklaastijd. Maar om maximaal te kunnen scoren en de kinderen met hun ouders naar de Bijenkorf te lokken, werden er door hem en zijn divisieleider Emile Crince Le Roy ook andere projecten in het leven geroepen, zoals de beroemde Legoshows in augustus en de Autosalons, met een schat aan miniatuurautootjes.

In diezelfde tijd werd ook het idee voor Bob de Beer en zijn Sabine geboren. Al deze ideeën en evenementen moesten gezinnen al vroeg enthousiasmeren voor het grote festijn in december.

Vaste klanten mailing, augustus 1988.

Voorpagina Bij journaal van november 1989.