26/29
Powered by Foleon

Create the content your audience craves.

Find out more
  • Pages
  • Editions
01 Opening foto
02 Index
03 Feesten in de Bijenkorf
04 Eldorado
05 Knutselen en schilderen
06 Nieuwe records
07 Verbluffende etalages
08 Sint in de lunchroom
09 Bekende Nederlanders
10 Het Sint Nicolaas-ABC
11 Hofleverancier van Sint Nicolaas
12 Zaakwaarnemers van de sint
13 Ontwikkelingen op de speelgoedafdeling
14 Lastige keuzes
15 De beroemde klimpieten
16 Pieten terug van weg geweest
17 Discussie rondom Zwarte Piet
18 Pakjesavond
19 Feestelijke Finale
20 De culinaire traditie
21 De gedekte tafel
22 Van Sint naar Kerst
23 I am dreaming of
24 Zes pijlers
25 Op weg naar een nieuw millennium
26 Het keerpunt
27 Veranderingen
28 Turn on the lights
29 Nawoord

Het keerpunt

Voorpagina Inspiration, november 2013.

Onder het motto Extreme luxe werd in 2001 een begin gemaakt met het premiumship van de Bijenkorf als luxe warenhuis. Dat betekende ook een keerpunt in de manier waarop het familiefeest werd gevierd: dure partymode en steeds kostbaardere geschenken werden de trend. De luxe uitstraling werd zichtbaarder en zichtbaarder. Voor het eerst werd ook het woord inspiratie gebruikt in de communicatie en veel aandacht besteed aan de decoratie-artikelen die, in verschillende kleurstellingen uitgebracht, de klanten op goede ideeën voor in huis moesten brengen. Luxe lingerie was ook nu weer goed vertegenwoordigd, evenals de geuren en modeaccessoires. De vaste klanten kregen een bijzondere status en werden beschouwd als de belangrijkste gasten.

Onder het motto Extreme luxe werd in 2001 een begin gemaakt met het premiumship van de Bijenkorf als luxe warenhuis.

Vanaf 2010, met de naamsverandering van Bij magazine naar Inspiration, bepaalden glitter en glamour de feestelijke sfeer in de winkel, de etalages en het eigen magazine Inspiration, dat in 2013 gewijd was aan het thema' While you were sleeping'. Zowel de klanten als het toenemende aantal toeristen dat de Bijenkorf bezocht, bleken het winkelbeeld te waarderen.

De communicatie kreeg in deze periode nog een nieuwe dimensie in de vorm van de Bijenkorfsite, filmpjes op YouTube, social media en de speciale member mailings (Vaste Klanten waren inmiddels tot members gedoopt).

Pagina uit Inspiration van november 2013.

Pagina uit Inspiration van november 2013.

Pagina uit Inspiration van november 2013