Afrondingsfase van het project in 1985

De wervingsfolder vaste klanten, 1986.

Eind 1985 was de situatie als volgt:

– Het commerciële (relationele marketing) concept was gereed.

– Het HAAS systeem in Bristol was aangepast en operationeel.

– De protocollen en de verbindingen (datacommunicatie) met Ideta verkeerden in de testfase.

– De organisatorische consequenties waren bekend: de commerciële medewerkers bleven bij de Bijenkorf en Jurgen Tusenius werd de nieuwe Vaste Klanten Manager. De overige medewerkers traden in dienst van Bijkofin en Juuf Oostrom werd General Manager.

– Bijkofin ging op basis van factoring (overname van de vorderingen van de Bijenkorf) de Vaste Klantenactiviteit administreren en financieren.

– De medewerkers van Bijkofin en de Bijenkorf Klantenservice in de filialen waren opgeleid voor de nieuwe systemen en werkwijze.

– Het operationele plan voor het recarden (uitgifte van de nieuwe Vaste Klant Kaart) was gereed.