Vernieuwing Rotterdam en Utrecht

De cosmetica afdeling in Rotterdam, 2017.

De cosmetica afdeling in Utrecht, 2017.

De nieuwe cosmetica-afdeling in Rotterdam werd in 2017 vergroot tot bijna 1300 m2 en is daarmee Nederlands grootste cosmetica-afdeling, met meer dan vijftig merken. Naast de vertrouwde namen zijn daar nu ook relatieve nieuwkomers als Charlotte Tilbury, Le Labo en NARS te vinden. Ook zijn er twee treatment rooms geopend voor beautybehandelingen.

In Utrecht opende de Bijenkorf op 29 november 2017 een geheel vernieuwde parterre, waar naast de lederwaren en accessoires de sterk vergrote cosmetica-afdeling is gehuisvest. Van 350 m2 ging deze afdeling naar maar liefst 1100 m2! Daardoor kon het aantal premium- en exclusieve merken flink toenemen, evenals het aantal merkenstands met een eigen uitstraling. De totale ambiance is luxer en straalt meer exclusiviteit uit. Ook worden er vaker evenementen georganiseerd en introducties van nieuwe geuren en verzorgingsproducten. De Bijenkorf mag zich in alle vestigingssteden de grootste beauty world noemen.

State of the art communicatie

Vanaf 2010, toen Bij magazine tot Inspiration werd omgedoopt, is het instrumentarium waarmee de Bijenkorf met de klanten communiceert aanzienlijk verrijkt.


Met de luxueuze uitstraling is het magazine Inspiration, dat vier keer per jaar aan de members wordt toegstuurd, een uitgelezen middel om alles over de Beauty World wereldkundig te maken. Alle merken bleken geïnteresseerd om er uitgebreid over al hun nieuws te vertellen; Victor & Rolf spraken over hun nieuwe geur Bonbon die zij een delicatesse op geurengebied noemden. Chanel prees haar beroemde Chanel No5 als een icoon er verleiding, en Elie Saab verraste met een uitspraak over de unieke combinatie van droomjurk en droomgeur. Visagisten vertellen per seizoen hoe de klant zich met bepaalde kleuren make-up, foundation, mascara en eyeliners het best kan opmaken.

Via instructieve blogs of korte commerciële video’s wordt de klant geïnspireerd naar de Beauty World van de Bijenkorf te komen voor een advies, met bijbehorende producten. Via de sociale media en mail alerts wordt de klant uitgenodigd zich heerlijk te laten verwennen bij de Bijenkorf en door middel van modeshows en andere evenementen krijgt de vaste klant extra motivatie om een bezoek te brengen aan de Bijenkorf.

In 2017 werden de Beauty worlds in Utrecht en Rotterdam geopend.

Pagina uit de Inspiration van Marc Jacobs, april 2014

Pagina Victor & Rolf in de Inspiration, april 2014