Eigen geuren

Het eigen-merk cosmetica met de 12 geuren in 1984.

Na het succes van de eigen cosmeticalijn vond Crince Le Roy het begin jaren tachtig tijd worden ook verschillend eigen geuren aan het assortiment toe te voegen. Een moedig besluit. Vooral omdat de grote merken er sterk tegen gekant waren. Chanel voorop omdat de Bijenkorf met nummers ging werken en zij hun “No 5” wilde beschermen. Een tiental parfums en eaux de toilette, gekopieerde bestsellers, variërend van licht tot zwaar, in eenvoudige flessen. Voor de introductie dacht hij aan grote verstuiver, die boven de entree van de Bijenkorf de geur zou verspreiden. Dit plan is uiteindelijk niet doorgevoerd omdat het te moeilijk uitvoerbaar bleek. De introductie van de geuren was succesvol, maar de aantallen die moesten worden ingekocht waren te fors voor de Bijenkorf waardoor er te veel restvoorraden overbleven. Uiteindelijk bleef er slechts één geur over, die in 1984 gelanceerd werd: Crime Passionel, in een versie voor mannen en een voor vrouwen. De parfumflessen werden vervaardigd door een traditionele Franse glasblazer.