De opmars van Estée Lauder

Bezoek van mevrouw Lauder aan de Bijenkorf eind zestiger jaren.

In de tweede helft van de jaren zestig doet een belangrijk nieuw cosmeticamerk zijn intrede in de Bijenkorf: Estée Lauder. Samen met haar man Joseph was Estée Lauder in 1946 een bedrijf gestart in huidverzorgende producten, exclusief te koop in New York, in het warenhuis Saks Fifth Avenue. Zij hechtte er veel belang aan steeds nieuwe producten op de markt te brengen. Zo lanceerde zij in 1953 Estoderme Youth-Dew Cream en in 1956 Re-Nutriv. En daar zou het niet bij blijven.

In 1967 wordt Estée Lauder in de Bijenkorf geïntroduceerd. Het werd het beste merk van de Bijenkorf.

In 1960 komen er onder de vlag van Estée Lauder twee nieuwe merken op de markt: Clinique voor de dames, Aramis voor de heren. En in datzelfde jaar steekt Estée Lauder de oceaan over en zijn haar producten ook verkrijgbaar in het Londense warenhuis Harrods.Vijf jaar later volgde Nederland, en wie in die eerste periode in de Bijenkorf een product van Estée aanschafte,

kreeg er kleine verrassinkjes bij cadeau. Estée Lauder introduceerde “Gift is Purchase”. De Bijenkorf zou dankzij Emile Crince Le Roy hier eenenorm succes van maken. Estée Lauder zou uitgroeien tot het belangrijkste van alle cosmeticamerken in de Bijenkorf. Bobby Brown, Mac en La Mer zouden later ook nog volgen.

In september 1967 werd Estée Lauder in de Bijenkorf gepresenteerd.

Speciale toonbank voor Estée Lauder in 1967.