1989 News of the World
Een reportage over de promotie news of the world in BijenKorf, maart 1989.
In plaats van een landenpromotie was er deze keer gekozen voor een wereldwijde aanpak. Onder de titel News of the World presenteerde de Bijenkorf de mooiste artikelen uit verre windstreken en bekende wereldsteden. Alle afdelingen deden mee in het zoeken naar unieke producten op het gebied van mode, cosmetica, accessoires en wonen. Een extra attractie was de verrassende poezenpromotie, naar een idee van Ido Menko. Zijn gedachte was: Nederland telt volgens de statistieken 2,7 miljoen katten, waarvan een heel groot aantal in bezit van onze klanten. Zij zullen dus zeker belangstelling hebben voor afbeeldingen van hun lievelingsdier. Dus gingen de inkopers daarnaar op zoek. Niet alleen in Nederland, maar ook in andere landen binnen en buiten Europa, van Turkije tot China en Japan, van India en Amerika tot Thailand, Indonesië, et cetera. Kortom weer een unieke promotie met gedenkwaardige reacties van de klanten.
"Een extra attractie was een verrassende poezen promotie".
Een rapportage over de promotie in BijenKorf, maart 1989.
Een rapportage over de promotie in BijenKorf, maart 1989.