1964 Evviva l'italia
Affiche van de landenactie 1964 Evviva l'Italia, ontwerper Gerard Wernars.
Dat was de koptekst in het personeelsblad BijenKorf van maart 1964. Kleur, fantasie en originaliteit waren de drie voornaamste ingrediënten van deze virtuele reis door Italië. Al tijdens hun reizen door het land hadden de inkopers de indruk gekregen dat Italianen in nogal wat opzichten van de Nederlanders verschilden: zij typeerden hen als 'spontaan, gevoelig en heerlijk creatief'. Dat werd onder meer duidelijk in de vormgeving van de producten die zij tegenkwamen. De Italiaanse haute-couture stond ook in die tijd al op hoog niveau en de boetieks lagen vol fraaie kleding en accessoires, die in kleine fabriekjes werden geproduceerd en slechts mondjesmaat geleverd werden. Een eldorado voor de inkoop dus, al was al dit moois niet eenvoudig te vinden. Maar natuurlijk lukte het uiteindelijk, en de acht weken durende actie, die per week in verschillende productgroepen werd verdeeld, is een groot succes geworden.
Kleur, fantasie en orginaliteit waren de drie voornaamste ingrediënten van deze virtuele reis door Italië.
Affiche diretto sole 1964, ontwerper Gerard Wernars.
Affiche La Casa 1964, ontwerper Gerard Wernars.