Doors to India 1998

Affiche Doors to India van Eric Meeder, april 1998.

Voor India werd gekozen omdat het land in 1998 vijftig jaar onafhankelijk was en met wat het aan producten te bieden heeft binnen alle productgroepen paste. In tegenstelling tot de actie van vijf jaar eerder werd dit keer gekozen voor het moderne India, met als subthema's Shadow en Light, symbolisch voor de brug tussen traditie en toekomst. Uniek was dat Nederlandse designers werden ingeschakeld bij de ontwikkeling van bepaalde producten. Maar ook handwerkers uit India waren naar de Bijenkorf gehaald om hun vakmanschap te demonstreren. Ook werden, in samenwerking met Foundation for Indian Artists, uiteenlopen exposities georganiseerd. Ad van Dongen, verantwoordelijk voor de sfeer en aankleding van de winkel, had op zijn reis door India de prachtigste deuren ontdekt en naar Nederland laten verschepen. Die werden gepromoveerd tot naamdragers van de promotie. Opnieuw toonde de Bijenkorf zich origineel en buitengewoon creatief.


50 Jaar onafhankelijkheid van India was de aanleiding van de promotie.

Fotocollage van de winkelprops voor de actie in 1998.

Fotocollage van de presentatie sferen in de winkel tijdens de actie.

Etalage in de winkel van Rotterdam van de landenactie in 1998.