Wat was het succes

Affiche de Drie Dwaze Dagen 2012.

In de 31 jaar van hun bestaan De Drie Dwaze Dagen voor de Bijenkorf van uitzonderlijke betekenis geweest. Bij de start in 1984 ontstond de echte omzetkoorts die zou leiden tot een groeiend zelfvertrouwen en de overlevingsdrang van de Bijenkorf. De klant hervond het bijzondere van de Bijenkorf, het vertrouwen in het assortiment, de unieke winkelervaring en bovenal de warmte van een goede service. De leveranciers voelden zich gewaardeerd door de Bijenkorf wanneer ze mee dachten over het samenstellen van het assortiment aan speciale aanbiedingen.


Wat waren de belangrijkste punten die de Dwaze Dagen zo bijzonder maakten?


De versterking van de band tussen zowel de klant en de Bijenkorfmedewerker als tussen de Bijenkorf en de leverancier;


Het was een evenement dat de Bijenkorf het zelfvertrouwen teruggaf om omzet te maken (de gele omzetkoorts!);


Het ontwikkelde extra creativiteit bij de medewerkers (door het ontwerpen van bijzondere Dwaze Dagenkleding);


De Drie Dwaze Dagen waren hét jaarlijkse personeelsfeest, waarop het hele bedrijf zijn sterkste organisatorische talenten kon tonen;


Zelfs de concurrentie was blij met het evenement, met als argument: “als het regent bij de Bijenkorf, dan druppelt het bij ons”.


Het was het beste bewijs van de empowerment van de Bijenkorf


De gele koorts is de brandstof geweest voor de kracht en innovatie van de Bijenkorf. Er zal met weemoed aan worden teruggedacht.