125 jaar de Bijenkorf

Voorpagina BijenKorf, februari 1995.

Voorpagina BijenKorf jubileum uitgave van het 125-jarig bestaansfeest.

Het 125-jarige jubileum in 1995 zou letterlijk een wereldfeest worden en in overleg met de lustrumcommissie besloot de directie de feestperiode van eind februari tot eind eind april te laten duren. Met de historische uitverkoop van 22 tot 25 februari werd het startsein gegeven. Er moest schoon schip gemaakt worden om in maart een spectaculair lustrumassortiment te kunnen aanbieden. De feestmaand maart werd gekenmerkt door evenementen, speciale lustrumproducties en de start van de presentaties in vijf werelden: een Mode-, Media-, Woon-, Kinder-, en Kookwereld. Voor de jeugd was er een nieuw concept ontwikkeld, Chill-out, op een vloeroppervlak van 250 tot 450 m2. Een compleet eigen wereld voor de doelgroep 16- tot 25-jarigen. Ook voor de vaste klanten werden bijzondere avonden en zondagen georganiseerd.

En de feestperiode eindigde met de landenactie Zakanaka, waarin de Bijenkorf als eerste warenhuis het nieuwe Zuid-Afrika in de schijnwerpers zette.

Ook de eigen medewerkers werden niet vergeten. Op 19 februari werd het voltallige personeel met aanhang in Den Haag ontvangen voor het spectaculaire Wereldfeest. In totaal waren 6800 feestgangers aanwezig, onder wie ook de Raad van Bestuur van KBB. Een paar dagen later konden in het Brabantse Wernhout ook de gepensioneerden delen in de feestvreugde.

Het 125-jarige jubileum in 1995 zou letterlijk een wereldfeest worden en in overleg met de lustrumcommissie besloot de directie de feestperiode van eind februari tot eind eind april te laten duren.