Succes met toonaangevende mode

Vaste klanten voor dames in najaar 1998.

Vaste klanten mailing voor dames, najaar 1998.

In februari 1998 maakte de toenmalige directievoorzitter Jan Berger bekend dat door het nieuwe beleidsplan de klant het ultieme samenhangende beeld ervoer in een Bijenkorf die in alle opzichten toonaangevend was voor de mode. De Bijenkorf was het bekijken waard, via de werelden waren de assortimenten het kiezen waard, de artikelen waren het kopen waard, de Bijenkorf was het aanbevelen waard aan vrienden en familie en voor de medewerkers was het er het werken waard. Daarmee straalde de Bijenkorf uit dat het ingewikkelde commerciële proces voor de klant prima vertaald werd naar een innovatieve, creatieve en trendsettende winkel, waar je een totaalbeleving ervoer.


Ieder voor- en najaar werden de trends vertaald in thema’s, de thema’s in assortimenten, die via het Bij-magazine en vaste klantenmailings onder de aandacht werden gebracht. Ook in de etalages en op de verkoopvloer werd de keuze in die duidelijke samenhang getoond.


Het aantal merken bleef gestaag groeien, waardoor er voor de klant steeds meer te kiezen viel. Maar de Bijenkorf reikte ook inspirerende combinatie-ideeën aan, die in het BIJ-magazine op kunstzinnige wijze werden gepubliceerd.



De Bijenkorf was het bekijken waard, via de werelden waren de assortimenten het kiezen waard, de artikelen waren het kopen waard, de Bijenkorf was het aanbevelen waard aan vrienden en familie en voor de medewerkers was er het werken waard.