De Herenmode eindelijk compleet!

Herenshirt eigen merk Alveare, Bij journaal voorjaar 1982.

Pas bij de Strategische Heroriƫntatie zou de herenmode eindelijk een complete afdeling worden, met in alle filialen een oppervlakte van 1500 m2 op de parterre. Toen werd ook het aanbod anders opgesplitst en zo ook gepresenteerd. Number One kreeg een complete casual shop voor jonge jongens en voor mannen tussen de 30 en 45 jaar was er Easy Way, modieuze vrijetijdskleding. Wat oudere mannen konden voor formele kleding terecht bij New Traditional.

Na de grote verbouwing van Amsterdam in 1982 werd de herenmode 1500 m2 groot.

Ook het assortiment accessoires werd aanzienlijk uitgebreid, en de damesschoenen kregen gezelschap van hun mannelijke soortgenoten.

Ton ter Horst, voormalig eigenaar van een herenmodezaak in de Leidsestraat, werd aangetrokken als inkoper confectie. In die periode kwam linnen op de markt als materiaal voor de confectie, wat in de Bijenkorf op nogal wat weerstand stuitte, vanwege de hoge kreukbaarheid. Maar de lijfspreuk van Ton: Kreuk is leuk! werd uiteindelijk ook door de klanten overgenomen

Een nieuw label

Op een goed moment vonden de inkopers dat er naast SPG en de Bijenkorf Huis Collectie een hoogwaardig label bij moest komen dat tussen deze beide eigen labels en de merken zou passen. Na een intensieve brainstormsessie kwam de toenmalige assistent Jan de Vries met de oplossing: Alveare ( Bijenkorf in het Italiaans).


Bij journaal met Huiscollectie voor mannen, voorjaar 1984.