1994 The Spirit of the Oriënt

De voorpagina van Bij, april 1994. De catalogus bevatte vele pagina's met producten speciaal ontworpen voor de Bijenkorf.

Opnieuw richtte de Bijenkorf de schijnwerpers op de rijke cultuur van India, dit keer op de periode van de Moghuls, Perzische heersers die India in 1526 waren binnengetrokken. Ook nu weer was de actie, naar de ideeën van Emile Crince Le Roy, in vier thema's opgedeeld: Het koloniale tijdperk waarin de Engelsen regeerden. De periode van de Moghuls, Perzische heersers die India binnen trokken in 1526. De kunst van de Maharadjas de Indiase vorsten die hun stempel op de hele cultuur van India drukten. Tenslotte het hedendaagse India uit de jaren negentig.


De inkopers zwierven door China, Vietnam, Korea, Thailand, India, Tibet en Nepal voor het juiste assortiment van de actie.

De voorpagina van BijenKorf, april 1994.

Twee pagina's uit BijenKorf, april 1994.