1979 I love New York

Affiche landenpromotie' I love New York' ontworpen door Eric Meeder 1979.

Vanaf 1979 brak een nieuwe periode aan in de Bijenkorf. Enerzijds begon de klant de resultaten van de grote renovaties en Strategische Heroriëntatie te merken, anderzijds werd ook op commercieel gebied een nieuw elan zichtbaar. Met de spectaculaire actie I love New York, werd deze nieuwe periode ingeluid.

Het zou een nieuw soort landenactie worden, in het personeelsblad van 24 augustus 1979 als volgt bejubeld: Zoiets is in jaren niet meer vertoond! Een team onder leiding van Emile Crince Le Roy had de actie voorbereid en uitgewerkt. Drie weken lang speelde Amerika de hoofdrol, met al zijn kleuren, muziek, geuren, smaken, materialen en vooral sfeer. Een groot aantal artikelen was speciaal voor deze actie ingekocht, aansluitend bij de nieuwste rages zoals jogging en disco, mode en Hollywoodfilms uit de jaren ’50.


In 1979 brak een nieuw elan aan in de Bijenkorf. De eerste Strategische Heroriëntatie resultaten werden zichtbaar.

Dagbladadvertentie van 6 september 1979.

Bij journaal van 6 tot 29 september 1979 met uitgebreid aandacht voor de landenpromotie artikelen.