1999 Holland in Vorm

Affiche Holland in vorm van Eric Meeder, april 1999.

Van 14 april tot 2 mei 1999 werd de landenactie voor het eerst gewijd aan ons eigen land. De internationaal hoog aangeschreven moderne vormgeving van de Nederlandse ontwerpers verdienden een plek in de schijnwerpers. De promotie werd onderverdeeld in drie thema's: Hollands jong talent, Hollandse klassiekers en Hollandse industrieën. Dit waren de uitgangspunten waarmee de inkopers op zoek gingen naar zoveel mogelijk artikelen op het gebied van Hollands design. Als extra leidraad was hen water en landschap meegegeven. Ook de bekende Nederlandse modeontwerpers werden benaderd met het verzoek voor deze promotie speciale ontwerpen te maken. Bij dit verzoek werden ook de private labels van de Bijenkorf betrokken. Ad van Dongen zorgde weer voor een spectaculaire presentatie en natuurlijk stond ook het Bij-magazine geheel in het teken van Nederlandse vormgeving in al zijn verscheidenheid.



Bekende Nederlandse ontwerpers creëerden speciale producten voor de promotie.

Cover Bij magazine, april 1999.

Pagina Bij magazine, april 1999.

Etalage in Rotterdam van de landenactie, april 1999.