De groene studio

Etalage de Bijenkorf Eindhoven, augustus 2021.

De lancering van De Groene Studio is onderdeel van een bredere duurzaamheidsstrategie. Zo wil de Bijenkorf het goede voorbeeld geven door concrete stappen te maken. Het warenhuis wil in 2025: • Uitsluitend duurzamere merken verkopen • De eigen CO2-uitstoot met 29,4% verminderen • De bij van de rode lijst van bedreigde diersoorten afhalen Dat de bij de Bijenkorf aan het hart gaat, blijkt niet alleen uit de merknaam. Tot eind mei voert de warenhuisketen voor het zevende achtereenvolgende jaar campagne voor het redden van de bij. In het kader van Nationale Zaaidag worden t/m 20 mei in alle winkels biologische bloemzaadjes uitgedeeld. De ‘munitie’ bedraagt maar liefst 40.000 zakjes; goed voor 25 voetbalvelden vol met voedsel voor bijen. Daarnaast biedt het eigen merk, de Bijenkorf Home, enkel producten aan van gecertificeerd biologisch katoen. Dit garandeert dat de hele keten, van katoenplant tot aan beddengoed of handdoek, voldoet aan de strengste biologische eisen. Biologisch katoen zorgt voor minder CO2-uitstoot en is beter voor de insecten en het milieu. So much is in it for you Ook in het duurzame aanbod van de Bijenkorf vind je voor ieder wat wils. Stijl en kwaliteit gaan hier hand in hand met een bewuste levensstijl. Van fashionable dameskleding, herenkleding en schoenen tot heerlijke accessoires en delicatessen. Ook op het gebied van cosmetica en verzorging zijn er steeds meer fijne en natuurlijke, cruelty free producten te vinden. Shop met een goed gevoel de mooiste merken en laat je inspireren door “De Groene Studio”.

De lancering van De Groene Studio is onderdeel van een bredere duurzaamheidsstrategie van de Bijenkorf.