Rotterdam vernieuwd

De nieuwe parterre in Rotterdam, in BijenKorf, december 1986.

Na de succesvolle vernieuwingen van de cosmetica-afdeling in Amsterdam nam de inkoper Parfumerie het filiaal Rotterdam onder de loep. Daarvoor raadpleegde hij de Amerikaan Bob Eickmeyer, die als inrichtingsspecialist van Estée Lauder zijn sporen had verdiend. Op basis van zijn ideeën werd er gekozen voor een ontwerp met natuurlijke materialen zoals hout, graniet, metaal en glas. Weinig kleur en franje, zodat de producten maximaal tot hun recht konden komen. Opnieuw een succesvol ontwerp. De inkoper voerde het aantal promoties op naar 250 per jaar en maakte met alle merken de afspraak dat nieuwe producten altijd eerst en exclusief in de Bijenkorf werden geïntroduceerd. Doordat de merken hun vernieuwingen altijd in het voorjaar en aan het begin van de feestdagen presenteerden, was het een gepuzzel om alle promoties overzichtelijk in te plannen. Het Bij journaal raakte enorm in trek bij de merken en het aantal pagina’s cosmetica en geuren groeide gestaag. De oplage van Bij journaal was veel groter dan van de glossy magazines daarom waren de merken graag bereid om voor hun plaats in de Bij te betalen.