Nieuw, nieuw, nieuw

Clinique geschenk voor vaste klanten, in de Bij, 1994.

Lancôme reclame in de Bij magazine, mei 2001.

In de jaren negentig en tweeduizend werd de cosmetica-afdeling verrijkt met nieuws op allerlei gebied: zowel in geuren als huidverzorgingsproducten en decoratieve cosmetica. Long lasting make-up was een grote doorbraak in de wereld van make-up. Een andere belangrijke vernieuwing was ook de combinatie van verzorgende cosmeticaproducten zoals hydraterende dagcrème en anti-zonnebrandcrème en make-up. Zo kwamen er blushers met een zonbeschermingsfactor op de markt, en diverse gezichtspoeders in een hydraterende variant, waardoor veroudering van de huid werd tegengegaan. Ook op het gebied van mascara’s werd er veel verbeterd; ze zorgden niet langer alleen voor kleur op de wimpers, maar konden nu ook de wimpers voller maken, verlengen en de haartjes van elkaar scheiden. Tenslotte voegde de opkomst van de zogenoemde make-up artists, die modellen en televiesterren opmaken voor shows en opnames, een nieuwe dimensie toe aan aan make-up producten en trends. Hun visie heeft de laatste jaren een enorme impact gehad op de ontwikkeling van cosmeticaproducten.