Mode in cosmetica

Etalage Max Factor, 1952.

In de jaren vijftig groeiden sterren als Brigitte Bardot, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn en Grace Kelly uit tot ware iconen, mede doordat zij door bepaalde cosmeticamerken werden geëngageerd. Dat had ook invloed op de trends in cosmetica, zoals het gebruik van transparante poeders, bleekroze tot perzikkleurige en oranje-rode lipstick, valse wimpers en duidelijk zichtbaar aangebrachte mascara.

Klanten van de Bijenkorf werden op de hoogte gehouden van nieuwe merken en ontwikkelingen. Zo werden in een mailing nieuwe geuren van producten van Elizabeth Arden gepromoot en werd in Nieuws van de Bijenkorf van maart 1961 Le jeu de beauté aangekondigd: het spel van de schoonheid dat door schoonheidsspecialisten in de Bijenkorf zou worden gedemonstreerd.


Beauty boulevard......
schoonheidsartikelen van 13 huizen in de Bijenkorf in 1959.

Schoonheidsboulevard in de Bijenkorven maart 1959

Nieuws uit de Bijenkorf maart 1961 “Le jeu de beauté” van Elizabeth Arden.