Affiches na 2010

Inspiration mei 2014 fotografie Nicky Onderwater.

In 2010 versterkte de Bijenkorf zijn premiumstrategie en veranderde ook de communicatie, vooral door het toenemende belang van de webwinkel. Door middel van uiteenlopende thema’s wilde (en wil) de Bijenkorf zijn gasten inspireren. Het BIJ magazine werd dan ook herdoopt in Inspiration en kreeg een nog luxueuzere uitstraling. Dankzij internet is winkelen geen noodzaak meer en moet dus vooral een aangenaam tijdverdrijf zijn, een totaalervaring van kijken, voelen, luisteren, ruiken en proeven.


Dat wordt bereikt met een dynamische collectie, een breed assortiment, unieke topmerken en exclusiviteit, tal van evenementen (300 alleen al in Amsterdam!) en dat alles in een comfortabele, luxe omgeving. De Bijenkorf was en is een House of Brands, het totale aantal merken zou in 2018 uitgroeien tot ruim duizend. En wat betreft de affiches: ook hierop zou weer de voorpagina van Inspiration herkenbaar zijn.

De premium experience strategie betekende ook een andere stijl en fotografie.

Affiche april 2010 van Freudenthal-Verhagen.

Affiche van fotograaf Philip Riches 2012