Samenvatting 150 jaar

De verschillende business modellen in de 150 jaar van de Bijenkorf.

De N.V. Magazijn De Bijenkorf is in de loop van de jaren door verschillende fasen gegaan, heeft zich aangepast aan veranderende marktomstandigheden, is nog steeds springlevend en goed rendabel. Van een winkel in stoffen, garen en band heeft het zich ontwikkeld tot een breed gesorteerd warenhuis en via diverse fasen van verbreding en versmalling tot het Premium Experience Warenhuis dat het thans is.

De vraag werpt zich op waarom de Bijenkorf erin is geslaagd, ondanks grote veranderingen in de welvaart, de demografie en de wijze van winkelen, zich steeds succesvol aan te passen. Wat waren de drijvers van het succes. Wat moet er blijkbaar gedaan zijn en worden in een (winkel-) onderneming om op langere termijn rendabel te zijn.


Van een winkel in stoffen, garen en band heeft de Bijenkorf zich ontwikkeld tot een breed gesorteerd warenhuis en via diverse fasen van verbreding en versmalling tot het Premium Experience Warenhuis dat het thans is.

De belangrijkste gebeurtenissen gedurende de 150 jaar

Het onderscheidende vermogen in 150 jaar van het bestaan van de Bijenkorf

Het consistentie DNA gedurende de 150 jaar van het bestaan van de Bijenkorf